PIKAVERE MÕISAKOOL
ROHELISE
KOOLI TEGEVUSKAVA 2019-2022
1.
KESKKONNAPÕHIMÕTTED
·
Hoolime loodusest ja keskkonnast, endast
ja teistest oleme osa loodusest.
·
Tegutseme palju õues.
·
Hoiame energiat kokku.
·
Ruumist lahkudes kustutame tuled.
·
Kasutame vett säästlikult.
·
Sorteerime jäätmeid ja vähendame
jäätmete teket, taaskasutame.
·
Kasutame keskkonnasõbralikke vahendeid
ja materjale.
2.
KÄSITLETAVAD
TEEMAD 2019-2020
Elurikkus ja loodus
Lasteaiaõu
Tervis ja heaolu
2020-2021
Prügi
Vesi
Jäätmed
Kliimamuutused
2021-2022
Meri ja rannik
Transport
Energia
Globaalne kodakondsus
3.
KÄSITLETAVATE
TEEMADE EESMÄRGID
Elurikkus
ja loodus, lasteaiaõu
Lasteaia õuealal on loodud
tingimused elurikkuse suurenemiseks. Lasteaia õueala on liigirikas, kus viiakse
läbi õuesõpet ja õpitakse tundma loodust. Lapsed tunnevad lasteaia toataimi ja
hoolitsevad nende eest.
Tervis
ja heaolu
Lapsed saavad palju õues viibida ja
liikuda. Lastele pakutav toit on tervislik. Lapsed kasvatavad ise aedvilju ja
maitsetaimi.
Globaalne
kodakondsus
Lapsed on sallivad inimeste
erinevuste suhtes ning mõistavad erinevatel maadel ja rahvastel on oma kombed
ja tavad. Laps suhtub kaaslastesse ja teistesse inimestesse hoolivalt. Lapsed
jagavad oma reisimuljeid.
Transport
Lapsed teavad transpordi mõju
keskkonnale. Lasteaia personal ja lapsevanemad teevad transpordi kasutamisel
teadlikke valikuid.
Kliimamuutused
Lasteaias tekib vähem toidujäätmeid.
Lapsed teavad seost kliimamuutuste ja toidujäätmete vahel. Energia Lasteaia
valgustid on energiasäästlikud.
Meri ja rannik
Lasteaias kasutatavad
puhatusvahendid on keskkonnasõbralikud. Lapsed väärtustavad merd ja rannikut
loomade ja taimede elukeskkonnana. Lapsed teavad, miks on vaja hoida merd ja
rannikut puhtana ning kuidas igapäevaseid valikuid tehes hoida mereelustikku.
Vesi
Lasteaia veekulud on vähenenud.
Lapsed ja lasteaia personal kasutavad vett säästlikult. Katseaia ja lillede kastmisel
on kasvanud vihmavee osakaal. Lapsed teavad vee ja eluslooduse vahelisi
seoseid.
Jäätmed ja prügi
Lasteaias sorteeritakse ja taaskasutatakse
jäätmeid. Lapsed saavad teadmisi prügi ja jäätmete ladustamise kohta. Lapsed
teavad, kuidas saame jäätmete ja prügi hulka vähendada igapäevaseid valikuid
tehes ja missugune mõju on jäätmetel ja prügil keskkonnale.
4.
TEGEVUSKAVA
2019-2022
VALDKOND |
TEGEVUS |
AEG |
LÄBIVIIJA/ VASTUTAJA |
||
|
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
|
|
INFO TEAVITAMINE KAASAMINE |
Rohelise kooli sendi info vahendamine |
+ |
+ |
+ |
õpetajad |
Kodulehele Rohelise kooli tegevuste
regulaarne lisamine |
+ |
+ |
+ |
õpetajad |
|
Vanemate kaasamine Rohelise kooli
tegevustesse |
+
|
|
|
Roheline Kool, õpetajad |
|
Tegevuste kajastamine Rohelise kooli
Facebooki lehel. |
+ |
+ |
+ |
õpetajad |
|
Lasteaia partnerite teavitamine, et
oleme keskkonnasõbralik asutus |
+ |
|
|
Direktor |
|
Erasmus+ projektis “HOB`s adventure –
Hands on Biodiversity” osalemine |
+ |
|
|
õpetajad |
|
Osalemine Rohelise kooli programmi
seminaridel |
+ |
|
|
Rohelise kooli töörühm |
|
Rohelise lipu taotlemine ja selle
hoidmine |
|
|
|
Rohelise kooli töörühm |
|
ELURIKKUS JA LOODUS, LASTEAIAÕU |
Pesakastide meisterdamine lindudele |
+ |
|
|
õpetajad |
Toalillede kaardistamine |
|
|
|
õpetajad |
|
Aktiivõppe läbiviimine teemal
”Elurikkus toataimede näitel” |
|
|
|
õpetajad |
|
Igale rühmale toalill hoolitsemiseks |
|
|
|
õpetajad |
|
Lindudele jooginõu meisterdamine |
|
|
|
õpetajad |
|
Komposti eest hoolitsemine |
+ |
|
|
õpetajad |
|
Oravate ja lindude talvine toitmine |
+ |
|
|
õpetajad |
|
Putukahotelli ehitamine |
|
|
|
Rohelise kooli töörühm |
|
Maketi meisterdamine lasteaia
õuealast, puu- ja põõsaliikide kaardistamine koos lastega |
|
|
|
Rohelise kooli töörühm,õpetajad |
|
Kevadise ja sügisesed talgupäev lasteaias ja
koolis koos vanematega (õueala
heakorratööd) |
+ |
|
|
õpetajad |
|
TERVIS JA HEAOLU |
Aastaringselt 2x päevas õues viibimine |
+ |
|
|
õpetajad |
Päevase õuesoleku aja pikendamine |
+ |
|
|
õpetajad |
|
Sügise spordipäeva korraldamine |
+ |
|
|
õpetajad |
|
Talvise spordipäeva korraldamine |
+ |
|
|
õpetajad |
|
Lastega tervislike toitude
valmistamine, smuuti - ja salatite läbiviimine |
+ |
|
|
õpetajad |
|
Matkade korraldamine igal aastaaja |
+ |
|
|
Õpetajad |
|
Koostöö toitlustajaga lastele
tervisliku toidu pakkumisel. |
+ |
|
|
Direktor |
|
Õppe - ja kasvatustegevuste läbiviimine
õues (õuesõpe) |
+ |
|
|
õpetajad |
|
GLOBAALNE KODA - KONDSU |
Sisse seada laste reiside nurk (lipp,
kivi, liiv vms) koostöös vanematega. |
|
|
|
õpetajad |
Erinevate maade, rahvuste
teemapäevade, -nädalate ja ürituste korraldamine |
|
|
|
õpetajad |
|
Lasteaias kasvavate taimede
päritolumaade uurimine |
|
|
|
õpetajad |
|
Heategevusprojektide läbiviimine või
neis osalemine |
|
|
|
õpetajad |
|
Laadad |
|
|
|
õpetajad |
|
|
Tähistatakse Eesti rahvakalendri ja
teisi tähtpäevi (nt mihklipäev, mardi- ja kadripäev, jõulud, isadeja
emadepäev, vastlapäev, vabariigi sünnipäev, kevadpühad) |
+ |
|
|
õpetajad |
TRANSPORT |
Autovaba päeva korraldamine |
|
|
|
Rohelise kooli töörühm |
Skeemi koostamine, kui kaugel lapsed
lasteaiast/ koolist elavad ja arutelu, millise transpordiga oleks neil kõige
parem tulla. |
|
|
|
õpetajad |
|
KLIIMA - MUUTUSED |
Toidujäätmete vähendamise nädal,
lastega lahenduste väljamõtlemine |
|
|
|
õpetajad |
Biojäätmete kompostimine |
+ |
|
|
õpetajad |
|
ENERGIA |
Tulede kustutamine,peale toast
lahkumist |
+ |
|
|
õpetajad |
|
|
|
|
|
|
MERI JA RANNIK |
Õppetöös mere ja rannikuga seotud
teemade käsitlemine. |
|
|
|
õpetajad |
Koostöö lapsevanematega mere ja
rannikuga seotud teemade käsitlemisel (pilt mere ääres käimisest jms) |
|
|
|
õpetajad |
|
Koristamisel ja nõude pesemisel
ökomärgisega puhastusvahendite kasutamine. |
|
|
|
Direktor |
|
Õppekäigud veekogude äärde |
+ |
|
|
õpetajad |
|
VESI |
WC -de loputuskastide jälgimine |
+ |
|
|
Kogu personal |
Vee säästlik kasutamine nõude
loputamisel enne nõudepesumasinasse asetamist |
+ |
|
|
Õpetaja abid |
|
Tallinna vesi külastus |
|
|
|
õpetajad |
|
PRÜGI JA JÄÄTMED |
Pakendite taaskasutamine, muust
prügist eraldi kogumine |
+ |
|
|
Kogu personal |
Biolagunevate jäätmete kompostimine |
+ |
|
|
Kogu personal |
|
Õueprügikastidele sildid |
+ |
|
|
Direktor |
|
Taaskasutusprojektide korraldamine,
teemanädalate läbiviimine |
+ |
|
|
õpetajad |
|
Jäätmejaama külastus lastega |
|
|
|
õpetajad |
|
Õueala koristus |
+ |
|
|
õpetajad |
5. TEGEVUSKAVA UUENDAMINE KORD
Kogu lasteaia personalil, lapsevanematel ja
lastel on võimalus lisada uusi tegevusi ja teha parendusettepanekuid. Rohelise
Kooli tegevuskava vaadatakse üle ja tehakse vajadusel täiendusi ja parendusi
uue õppeaasta alguses.
Kommentaarid
Postita kommentaar