Pai-pai lasteaiarühm

 

Pai-pai rühm


Hea Alguse  programmis on oluline:

  • Lapsekeskne lähenemine õpetamisel - individualiseerimine
  • Keskendumine lapse arenguliselt sobivatele tegevustele
  • Õpetamine läbi tegevuskeskuste, temaatiline õpetamine
  • Perede kaasamine õppetegevusse
  • Õpetajate jätkuv koolitus

Lapsele ei anta valmis teadmisi, vaid austatakse teda kui loovat mõtlejat. Lapsi innustatakse tegutsema, valikuid tegema. Kogetud eduelamus aitab last tunnetada end võrdväärsena teiste seas. Nii ei teki tal vastumeelsust õppimise vastu, kuigi ta õpib pidevalt.

Igapäevatöös lähtutakse Eesti Vabariigis kehtivatest alus- ja alghariduse programmidest. Töökorralduse omapäraks on iga päeva alustamine hommikukogunemisega. See annab igale lapsele võimaluse suhtlemiseks, oma mõtete väljaütlemiseks ja teiste kuulamiseks. Töö paremaks läbiviimiseks on klassi- ja rühmaruumid ümber korraldatud tegevuskeskusteks. See annab hea võimaluse nii töö individualiseerimisel kui ka rühmatöö korraldamisel.

Oluliseks töölõiguks on tihe side lapsevanematega. Lapsevanema rolli tähtsustades antakse talle võimalus ka koolis ja lasteaias oma lapse igapäevategevusi planeerida, korraldada ning osaleda.

Ma viin vaikselt Hea Alguse metoodikalist õpetamist läbi lasteaias ja lastele see väga meeldib. Meie rühm on paigaldatud sektoriteks,kus saab erineivaid loovusi rakendada.










Rühmas me sorteerime prügi, iga prügijaoks on oma koht.






Meie loovus-mängu ja õppimisetuba

Rühmas on igal lapsel omanimeline karp, kuhu saab panna pooleliolevad tööd ja oma joonitused-meisterdused.  Laua taga igaühel oma nimeline koht.








Igal lapsel omanimeline voodi.







Vannitoas igalühel oma loom ja nad teavad, kus nende rätik asub.






Sünnipäevalaste sein



Loovuse ja meisterduste sein, kust vanemad näevad, kui loovad ja usinad lapsed neil on. 

























Meie päev

 Igal hommikul me laome ritta oma päeva plaani. Lapsed saavad jooksvalt silma peal hoida, mis neid ees ootab. Muidugi hommikuringis saame veel üle korratud ja lapsed ise jooksvalt küsivad, millal see tund hakkab või meisterdama hakkame.









Hommikuringi sein.


Hommikuringi alustan liisusalmiga 

Tere mu varbad, tere mu põlved, tere mu käed.
Tere mu silmad, tere mu nina, tere mu suu.
Tere kõik lapsed keda siin näen!


Siis kontrollin kes on kohal. Ma kasutan selleks laste fotosi, et lapsed kinnitaks laste nimesi, sest meil on üle poole uued lapsed. Siis saavad lapsed arvata, kes  lasteaias või kodus. Kui lapsed teada, siis loendame üle mitu poissi ja tüdrukut lasteaias on, vastava numbri paneme pildi taha. Samal ajal lapsed tutvuvad ka numbri maailmaga. Uurime mis päev on ja mis aastaaeg, vaatleme aknast, milline ilm täna väljas. Hommiku ringis räägin ka päeva teemast, loen raamatut või näitan pilte, siis arutlus. Peale õppetööd lauataha kas meisterdama või joonistama.



Kommentaarid