Õuesõpe
Õuesõpe on üks paljudest võimalikest õpimeetoditest, mis aitab teadmiste omandamist ja reaalset elu üksteisele lähemale viia. Õues õppimine on oluline loodusainetes, kuid kindlasti mitmekesistab see ka teisi ainetunde. Õpetajana saan ise luua keskkonna, milles lastel on hea avastada, leiutada, vahetult kogeda, ise teha ja kogetut vahendada. Oluline on, et ma suudaks õpetada loovalt oma ainet ja oskaks käsitlevate teemade juurde leida erinevaid võimalusi teadmiste omandamiseks ja kinnistamiseks. Olles ise avatud ja vastuvõtlik ümbritseva suhtes, leida alati huvitavat nii õpetamiseks, kui ka ise õppimiseks.
Õuesõppe iseloomustavat viis tunnust:
- koht, mis aitab õppida;
- õppimine erinevate meelde kaudu;
- tegu ehk vahetu osalemine protsessis ja tegevuse käigus millegi valmistamine õpitu tagasipeegeldamine ja uute teadmiste sidumine olemasolevate teadmistega;
- iva leidmine ehk mida õpetada teistele.
MIKS?
- Õuesõpe on kasulik, kuna; õuekeskkonnas saab laps isiklikke kogemusi ja õpitarkusmuutub kogemuste kaudu õppides eluliseks;
- laps osaleb aktiivselt õppeprotsessis ja kogub teadmisi oma keha ning keskkonna vahendatud muljete kaudu:
- õppimise käigus kasutatakse kõiki meeli ja õpitakse vahetu kogemuse kaudu.
- Kogemus koosneb omakorda muljetest, mis tulenevad ümbruse ja meelte vastastikusest mõjust; õues avastades ja kogedes õpitaksegi eelkõige seoseid looma, tubastes tingimustes omandatakse rohkem arvandmeid ja fakte;
- õuesõpe on hea võimalus nii laste kui õpetajate tervise parandamiseks ja stressitaseme alandamiseks; õuesõppe käigus areneb laste motoorika, paraneb keskendumisvõime ja mälu;
- tõuseb laste õpimotivatsioon.
Kuidas?
Kuna õuesõppe keskkond on ettearvamatu, nõuab õuetunni ettevalmistamine õpetajalt rohkem vaeva ja loovust.
Oluline on, et keskkond konkreetset õpet hästi toetaks.
Õpetaja valib tunniks;
- sobiva aja,koha ja õppematerjalid;
- koostab juhendi;
- mõtleb läbi võimalikud ette tulevad küsimused ja lahendusvariandid;
- tagab turvalisuse;
- kehtestab reeglid.
Panus ühistesse tegevustesse sõltub igaühe isiklikest omadustest, antud rollist ja ülessandest.
Kokkuvõtteks
Kogemusi ei saa kellelgi otse edasi anda, neid saab laps tegevuse ja keskkonna koosmõjul ning uute olukordadega kohandades. Kui laps saab uurida, proovida ja katsetada, köidab teda ka õppimine rohkem. Toetav keskkond ja loovust õhutavad olukorrad innustavad nii õppima kui ka oma teadmisi teistega jagama.
Mis mulle on õuesõpe lasteaias andnud?
Ma ise olen maa tüdruk ja eluaeg maal elanud on see loodus mu hingelähedane. Mulle meeldib palju aias tegutseda ja katsetada igasuguseid taimede kasvatamist. Lasteaias saan anda oma teadmisi lastele edasi, see tekitab väga hea tunde, et saan oma teadmisi edasi anda. Laps õpib ja annab oma teadmisi oma vanematele edasi. On olnud selliseid teadmisi, mis lapsevanem ise pole teadnud ja õppis seda oma lapse käest. Elu ise andis mulle võimaluse väikses maa lasteaias töötata, kus on kõik võimalused õues olemas, milleski puudust ei tunne. Esimesel õppeaastal sain kogemuse koolieelikutega töötata, nendega oli lust õuesõpet teha ja katsetada. Rajasime oma aiamaa, kus meie rühmas on oma peenar, saame sinna kõike maha panna. Meil seal on maitsetaimekast, kus meie teed ja maasikad.
Ma olen õnnelik seal lasteaias, kus saan teha seda, mida hing ihkab ja lapsed on õnnelikud ning omandavad igapäevaselt uusi teadmisi. Näha laste silmades rõõmu.
Kallistame puud, et rohkem energijat puust saada.
kännud meie kus õuesõppe tegevusi saab teha.





QR-kood
Loodusrada, kontroll puntkid on tähistatud QR-koodiga,kui laed äpiga alla, saab ajalugu lugeda.
Meil on oma tiik, kus saab uurida neli aastaaega.
![]() |
Kalapüük |
![]() |
Tiigi vaatlus sügisel |
![]() |
Nii huvitav,kui traktor pargis töötab. |
![]() |
Kuidas maanteääres kõndida? |
![]() |
Lumi on nii tore |


Väikestega kakerdaja rabas 2019





![]() |
sügistööd2020- |
![]() |
Loodusõpetus oma aias, me endi porgandid. Pikavere Mõisa park Meil on oma malemäng pargis, kus lapsed saavad oma oskusi proovile panna. |
Kändude peal kirjutada,hüpata ja veeretada või lihtsalt peale ronida ja öelda, et ole kännu kuningas.
Pargis on igasuguseid leht -ja okaspuid.
![]() |
See ebakübress puud on laste lemmikud |


Siin all saab puude otsa ronida.
Meil pargis on purskkaev ja palju lilli.
![]() |
Õppepaviljon |
![]() |
Väliköök |

Mei lasteaia aiataga on ka hobune,laste lemmik tegevus on Zorrot toita.
Jalutuskäik 23.09.2020
Käisin lastega 1,5 km jalutuskäigul. Vaatlesime puid, õppisime uusi sõnu, mis me teeääres uut ja põnevat nägime. Meile jäi teeäärde ka põldmarjad, noppisime algul suhu ja siis ämbrisse.
![]() |
Aitame ikka väiksemaid... |
Aed korda 15.04.2021
Sinilillede korjamine 15.04.2021
Liikumine värskes õhus ja kraavi- ohutus.
Liikumine toetab lapse kehalist arengut, motoorsete oskuste kujunemist ja aitab ennetada ülekaalulisust. Kehalisel aktiivsusel on positiivne mõju lapse vaimsele tervisele, aidates vähendada stressi, luues positiivset meeleolu ja toetades õppimisvõimet. Lisaks aitab liikumine edendada sotsiaalset tervist, pakkudes erinevaid võimalusi sõprade ja eakaaslastega suhtlemiseks ning ühiseks tervislikuks vaba aja veetmiseks.
Eesmärk: arendada jalutamist, reegleid, ohutust, kätest kinni hoidmist
Vanus: 2-3a
Tegevus: jalutus heinamaal, traktori vaatlus ja arutlus, mida traktor parajasti teeb?. Kraavi ohutus- kui kaugele võib minna, et kraavi ei kuku ja kas ise tohib üksi kraavi äärde minna? Lillede korjamine emale. Mullitajaga mullitamine ja mulli taga ajamine.
Kommentaarid
Postita kommentaar